Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

Centraal Boekhuis is al sinds 1871 dé logistieke speler in het boekenvak. Anno 2012 wilde het bedrijf de dienstverlening uitbreiden naar de mode en gezondheidszorg. Lastig, als 'Boekhuis'. De sterke band met de boekenwereld wilde het bedrijf natuurlijk ook niet verliezen.

Ontwikkeling logo en merkstijl

De merkarchitectuur werd flexibel ingericht, zodat later andere markten aan het merk kunnen worden toegevoegd (inmiddels is er CB Fashion en CB Healthcare). In de visuele identiteit speelt het lint een belangrijke symbolische rol.

Digitale middelen

Ook online aanwezig én vindbaar zijn: een andere belangrijke doelstelling van het nieuwe CB.
Smidswater creerde een responsive website

Een motto dat alles samenbrengt

CB verbindt bedrijven, mensen en producten. Het motto versterkt dit: ‘ahead with smart logistics’. Want dat was eigenlijk altijd al de drijfveer.

Resultaten

Een frisse nieuwe huisstijl heeft CB geholpen haar markten te verbreden en zichzelf meer te positioneren als logistieke expert Dit heeft inmiddels meerdere nieuwe opdrachtgevers gebracht in de mode en gezondheidszorg.

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Roel
Naam is verplicht
E-mail is verplicht
Bericht is verplicht

* verplicht