De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert

Centraal Boekhuis is al sinds 1871 dé logistieke speler in het boekenvak. Anno 2012 wilde het bedrijf de dienstverlening uitbreiden naar de mode en gezondheidszorg. Lastig, als ‘Boekhuis’. De sterke band met de boekenwereld wilde het bedrijf natuurlijk ook niet verliezen. Wij onderzochten de kern van het bedrijf en adviseerden om alle markten te gaan bedienen onder de nieuwe naam ‘CB’: een sterk merk met meer communicatiekracht! De merkarchitectuur werd flexibel ingericht, zodat later andere markten aan het merk kunnen worden toegevoegd (inmiddels is er CB Fashion). In de visuele identiteit speelt het lint een belangrijke symbolische rol. CB verbindt bedrijven, mensen en producten. Het motto versterkt dit: ‘ahead with smart logistics’. Want dat was eigenlijk altijd al de drijfveer.

  • Positioneringsonderzoek
  • Ontwikkeling nieuw logo en merkstijl
  • Uitrol
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert
De komst van CB: van boekendistributeur naar logistiek expert