/

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers. Het vertrek van Nationale Nederlanden uit een groot gedeelte van het gebouw bood de nieuwe eigenaar, CBRE Global Investors, de kans om het merk Delftse Poort opnieuw te definiëren. Wat is de kracht van het gebouw? Wat zoeken professionals van nu en morgen?

Onschuldige Schepper als archetype

Professionals zoeken meer dan ooit verbinding en inspiratie in hun werkomgeving. Een heel ander uitgangspunt dan het oude imago van het gebouw: zakelijk, chique, met status. Via een onderzoek op basis van archetypen heeft Delftse Poort zijn gewenste, nieuwe identiteit en positionering vastgesteld. De zoektocht eindigde bij: de onschuldige schepper. Dit archetype past veel beter bij wat de Delftse Poort wil zijn, en bij de professional van nu. Binnen dit archetype is er meer ruimte voor creativiteit, jezelf kunnen zijn en contact met anderen, ook van buiten het gebouw. Allemaal zaken waar de hedendaagse werknemer veel meer waarde aan hecht en die een puur zakelijke omgeving ontstijgen.

Honingraat en slogan

De nieuwe positionering vereist, naast een goed productaanbod, natuurlijk ook een overtuigend en onderscheidend merk. In de nieuwe huisstijl komen alle elementen van de merkidentiteit terug. Opvallend is het honingraatmotief, de visualisering van het netwerk van verbindingen dat Delftse Poort feitelijk is. De stijl wordt op steeds meer plekken zichtbaar. In het gebouw natuurlijk en online. De nieuwe slogan verwoordt de nieuwe energie, de mogelijkheden en de ambities: Join it. Share it. Make it.

Customer journey optimaliseren

Delftse Poort moet op het netvlies komen van potentiële huurders, in binnen- en buitenland. Er zijn veel vierkante meters beschikbaar. Maar wat en vooral hoe zoeken kantoorgebruikers van nu? Via een uitgebreide customer journey-sessie heeft CBRE Global Investors, samen met Smidswater, de hele klantreis in kaart gebracht en vastgesteld waar in de communicatie verbeteringen nodig zijn.

Supergrote stickers en socials

En soms moet je het van de daken schreeuwen. Juist daarom heeft Delftse Poort aan de stationszijde enorme stickers aan de gevel geplakt waarop duidelijk wordt dat er in het gebouw ruimte is voor nieuwe ondernemers. Inmiddels zijn ook de socials in full swing. De Instagram-pagina is een ideale hangout voor echte liefhebbers van het gebouw en architectuur. De Facebook-pagina maakt verbinding met volgers – binnen en buiten het gebouw en laat ook tal van gedreven professionals uit het gebouw aan het woord. Share it. De komende tijd staat vooral in het teken van verbouwingen en verbinding met de stad Rotterdam, waardoor de uitstraling van het pand beter aansluit op de nieuwe positionering. Wordt vervolgd.

Over CBRE Global Investors

CBRE Global Investors is een toonaangevende vastgoedvermogensbeheerder. Het investeringsfonds van CBRE Global Investors (CBRE Dutch Office Fund) investeert wereldwijd in kantoorgebouwen op multifunctionele toplocaties. Ook in vier grote steden in Nederland. In de portefeuille zitten kenmerkende gebouwen zoals WTC Amsterdam, UP Office Building, WTC Schiphol, WTC Utrecht (in ontwikkeling) en Delftse Poort in Rotterdam. Het CBRE Dutch Office Fund wil naadloos aansluiten op de constant veranderende wensen van huurders en gebruikers en voorlopen op het gebied van duurzaamheid en technologie. Om dat te realiseren krijgen service, kwaliteitsverbetering en de gebruiksbeleving extra veel aandacht. Bovendien wordt het kantoorgebruik zoveel mogelijk afgestemd op de toekomstige gebruikersvraag. Excellente dienstverlening aan huurders én het aangaan van strategische partnerschappen: dat zijn de sleutels tot succes in het realiseren van deze doelstellingen.

Bekijk de website van Delftse Poort