/

Huisstijl & branding voor Nieuwe Veste

Nieuwe Veste is er voor iedere Bredanaar en organisatie die zichzelf wil ontdekken. Zo bouwt Nieuwe Veste mee aan een sociaal en cultureel levendige stad. Maar lang niet iedereen was op de hoogte van de 'brede' dienstverlening van Nieuwe Veste. Smidswater werd gevraagd na te denken over het merk Nieuwe Veste en de bijbehorende communicatie, en om een breed gedragen en toekomstbestendige merkarchitectuur te ontwikkelen.

Met als uiteindelijk conclusie dat de afzonderlijke merken Stichting Nieuwe Veste, de Bibliotheek Breda, Nieuwe Veste centrum voor de Kunsten Breda en de Cultuurwinkel Breda voortaan verder gaan onder één merknaam: Nieuwe Veste. Wij hebben Nieuwe Veste daarna ook begeleid naar een nieuwe visuele merkpersoonlijkheid die past bij de ambitieuze organisatie. Resultaat van deze zoektocht: Nieuwe Veste pakt de rol van 'de aanjagende verbinder', een platform dat samen met anderen een bijdrage levert aan de persoonlijke ontwikkeling en burgerschap van alle bewoners. Nieuwe slogan: Nieuwe Veste. Verras jezelf. In de nieuwe communicatie zie je een organisatie die letterlijk mensen en initiatieven in de stad met elkaar verbindt. Speels en met veel plezier.