/

ING betaalpas in de pas.

Smidswater ontwierp een nieuwe passenfamilie voor ING. Vanaf februari hebben de betaalpassen en creditcards van ING dus een nieuw uiterlijk. De passen hebben een ingetogen ontwerp gekregen, waarin de klantgegevens optimaal tot hun recht komen. Daarnaast zijn alle passen van binnen oranje. Zo kunnen klanten hun pas gemakkelijk herkennen in hun portemonnee. De passen zijn bovendien gedrukt met een innovatieve techniek, waardoor de ING-leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt.
Ontwerp bankpassen
'Dit is niet alleen symbolisch, maar vooral handig voor klanten om hun ING Betaalpas of creditcard in één oogopslag te herkennen in hun portemonnee tussen alle andere passen.' – ING

Van 88 naar 8

Wereldwijd vervangen 8 nieuwe ontwerpen de 88 verschillende passen die nu over de hele wereld in omloop zijn. Dit past in de ambitie van ING om wereldwijd één consistent merk te zijn voor alle klanten. Brandalignment, en daar houden wij van bij Smidswater.

Ontwerp creditcards

De nieuwe betaalpassen en creditcards zijn een paar weken geleden al in productie gegaan. Klanten ontvangen de nieuwe passen niet allemaal tegelijk, maar op het moment dat de pas verlopen is of als de klant een nieuwe pas aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Over 4 tot 5 jaar zijn alle 9,7 miljoen uitstaande pinpassen en creditcards in Nederland vervangen door de nieuwe passen. Wereldwijd gaat het om liefst 15 miljoen passen.