/

Nieuwe merkverschijning Swinkels Family Brewers

Maak kennis met Swinkels Family Brewers, het familiebedrijf dat onder meer Bavaria en Palm brouwt. Smidswater hielp het bedrijf met de ontwikkeling en implementatie van dit nieuwe merk. Van de doorontwikkeling van de huisstijl tot allerlei uiteenlopende (online) communicatieve uitingen zoals een nieuwe corporate website en video’s.

Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes én tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de verkoop van andere merken steeds meer in de weg. Tijd voor een andere aanpak waarbij het pils wel de historische naam Bavaria moest blijven dragen. Het Amsterdamse N=5 bedacht het merkconcept van Swinkels Family Brewers, de mondiaal opererende brouwer. Smidswater werkte dit merkconcept uit tot een volledige huisstijl en verzorgde de huisstijlimplementatie.

Van strategie naar design

Smidswater ontwikkelde deze stijl door in online media, drukwerk, fotografie en video. In samenwerking met het contentteam van Swinkels en het digital team van Deloitte ontwierpen we het visual design en interactie-ontwerp voor de company-website, inclusief bijpassende illustraties en infographics. De fotografie en corporate videoproductie werd gerealiseerd in samenwerking met Twelve Photographic Services. Inmiddels is Swinkels Family Brewers erg goed ontvangen in de media.