Branding Icon 2 Green

Merkstrategie: van identiteit naar activatie

De positionering is het fundament voor je merkstrategie. We leggen alles vast in je merkpaspoort met daarin alle ingrediënten voor een uitvoerbare, creatieve en succesvolle merkstrategie.

Eerst bepalen we de basis van je merkidentiteit en -strategie.

De uitkomsten van de creatieve scrum – de gezamenlijke aanpak waarin we je merkuitgangspunten onderzoeken en vaststellen – vind je terug in het merkpaspoort. Hierin staan alle uitgangspunten die van belang zijn voor je merkidentiteit en -strategie. Het document bestaat in elk geval uit de volgende onderdelen:

  • why, how, what
  • missie en ambitie
  • merkwaarden en -associaties
  • corporate profile en corporate story
  • merkwaarden en -associaties
  • merkpositionering en –concept
  • merkbewijzen
  • kernboodschappen op de belangrijkste thema’s
  • tone of voice

Dan verkennen we de klantreis.

Alle uitgangpunten van je merk zijn opnieuw geijkt of vastgesteld. Hoog tijd om je merk tot leven te brengen en de dialoog met je klant aan te gaan. Een sterk merk luistert, durft en verandert; een sterk merk is er elke dag voor zijn klanten en netwerk.
Samen met de opdrachtgever onderzoeken en verkennen we de klantreis, alle touchpoints en de bijpassende contentstrategie. Er ontstaat een haarscherp beeld van de klant en zijn informatiebehoefte. Al deze inzichten verwerken we in een optimale merkbeleving en merkactivatie.

Meer weten?

Laat je vrijblijvend adviseren door
Naam is verplicht
E-mail is verplicht
Bericht is verplicht

* verplicht

arrow_drop_up arrow_drop_down