Positioneren: een kwestie van de juiste keuzes durven maken

Jouw merk is uniek. Die kracht en eigenheid leggen we bloot. Het is de basis van je onderscheidend vermogen in het veld waarin je actief bent. Een goede positioneringsstrategie maakt je kwaliteiten voor iedereen overtuigend zichtbaar.

Beeldvorming begint met associëren.

Het beeld van dienstverleners bepaalt hoe mensen handelen. Willen we goedkoop richting de zon, dan kijken we eerst bij easyJet of Transavia. Willen we een rechtsbijstandsverzekering, dan kiezen we voor DAS. Groot, veilig. Bedrijven beïnvloeden bewust en onbewust het beeld dat we van hun organisatie, diensten en merken hebben. Dat doen ze met symbolen, communicatie en in het contact met klanten. Hoe bewuster op het gewenste beeld wordt gestuurd, hoe succesvoller organisaties zijn. De basis van dat gewenste beeld ligt in de ‘positionering’.

Jouw plek in het brein van je doelgroep.

De merkpositionering is de plaats die je merk inneemt in het hart en hoofd van de klant. Die definitie roept gelijk ook vragen op. Het gaat om het ontwerpen (hoe?) van een imago (welk?) van het dienstenportfolio (samenstelling?) en de organisatie. Op zo'n manier dat er een onderscheidende plaats (welke dan?) ontstaat (hoe?) in het brein van de doelgroep (dat is?).

Succes op lange termijn.

De voordelen van een goed uitgewerkte positionering als fundament voor je merk zijn evident:

  • een sterke basis voor consistente communicatie en gedrag;
  • input voor succes op lange termijn;
  • input voor internal branding;
  • een constante die de ambitie van de organisatie ondersteunt;
  • aanscherping van het specifieke, het unieke en het relevante van de organisatie.

Samen de positionering van je bedrijf bepalen.

Met onze workshops en online onderzoekstools kunnen we ook grotere groepen mensen in het merkonderzoek en ontwikkelproces betrekken. Een hoge betrokkenheid zorgt voor draagvlak en maakt dat iedereen snapt waar het merk voor staat, trots is op het resultaat en weet welk gedrag helpt om het merk te laden.

Workshop positionering

In één dag gaan we met diverse creatieve sessies aan de slag om samen met jullie de positionering aan te scherpen. Gegarandeerd high energy en een boost aan creativiteit!

Resultaat:
Nieuwe inzichten en aanscherping merkpositionering

€ 3.500,-

uniek

Merkconcept in 2 dagen

Moe van stroperige trajecten? Het kan ook anders! Zet de juiste mensen bij elkaar én gebruik de juiste technieken, en laat je verwonderen over wat je in twee dagen voor elkaar kunt krijgen.

Resultaat:
Een nieuw merkconcept, logo en corporate story in twee dagen.

€ 12.500,-

De koninklijke weg en maatwerk

Natuurlijk is maatwerk ook mogelijk! Er ligt bijvoorbeeld al vanalles of er spelen ontelbaar belangen en zaken mee die een traject ingewikkeld maken. Of het gaat om een volledige rebranding inclusief huisstijlimplementatie.

Resultaat:
Een nieuw merkconcept, logo en corporate story op maat.

Prijs op aanvraag

Onze vijf positioneringsniveaus.

Vanuit onze ervaring met positioneringstrajecten zijn we tot vijf niveaus van positionering gekomen. Stappen die nodig zijn om met je merk echt het verschil te kunnen maken.

1

Allereerst kijken we naar de markt waarin je actief bent. Hoe ontwikkelt zich daarin de toegevoegde waarde en hoe spelen jij en je concurrenten daarop in?

2

Vervolgens verschuiven we het accent naar je identiteit. Veel organisaties vertellen vooral wat ze doen, en niet waarom, terwijl daar juist de passie zichtbaar wordt en dat is nu juist wat mensen aantrekt. Daarom gaan we altijd op zoek naar de why, how en what van je organisatie. We eindigen dus met wat je doet, want ook dat is belangrijk. Je portfolio van diensten/producten is immers het logische antwoord op de marktvraag.

3

In de volgende stap bepalen we welk archetype het beste aansluit bij je identiteit en je klantwaarden. Belangrijk want uit onderzoek blijkt dat mensen merken die aansluiten op een archetypisch karakter beter worden onthouden en meer sympathie oproepen.

4

Daarna ontwikkelen we het merkconcept. Naam, labels, motto, logo, basiskleuren… Je gewenste identiteit wordt zichtbaar in woord en beeld.

5

In de laatste stap maken we samen de klantreis. Waar komen klanten en andere stakeholders je merk tegen en hoe zorgen we ervoor dat daar ze de juiste merkbeleving ervaren en de volgende logische stap zetten? Deze fase is essentieel voor het goed kunnen inrichten van de communicatie, selectie van middelen, kanalen en boodschappen.

Whitepaper aanvragen

Vraag hier onze whitepaper over positionering aan.

Naam is verplicht
E-mail is verplicht

* verplicht

Wij werken voor

Grote en kleine dienstverleners en door onze jarenlange ervaring met positioneringstrajecten maken we mooie merken. Merken waarop medewerkers trots zijn, die de op elk brand touchpoint van de klantreis de juiste beleving oproept en de goede respons uitlokt.

Meer weten?

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Naam is verplicht
E-mail is verplicht
Bericht is verplicht

* verplicht

arrow_drop_up arrow_drop_down